Reparatör rensar avlopp

 

Serviceanmälan - så här gör du!

Enklast gör du en serviceanmälan genom att logga in och fyller i formuläret nedan. Du får då en bekräftelse på att vi mottagit din serviceanmälan och en tidpunkt när felet kommer vara åtgärdat.

Du blir dessutom uppdaterad om något behöver beställas eller om reparationen av någon anledning blir framflyttad.

För att få felet åtgärdat så snart som möjligt är det en stor fördel om du tillåter att vi går in med huvudnyckel. Om du tillåter det hänger du en nyckel i kedjan som är fäst i tuben. Om inte nyckeln hänger där kan vi inte komma in.

Har du ingen tub behöver du ställa ditt lås i serviceläge.

Akuta fel

Vid akuta fel, efter kontorstid, ska du ringa journumret 0499-496 90.
Akuta fel är sådana fel som innebär risk för personskada eller risk för större skada på fastigheten. 

Exempel på akuta fel är: 

  • Vatten strömmar från exempelvis en ledning.
  • Stopp i avlopp med stigande vatten. 
  • Ingen värme under den kalla årstiden.
  • Helt strömlös lägenhet, skada på elledning.
  • Spisplatta kan ej stängas av.
  • Kyl, frys eller spis är helt ur funktion.

Exempel på icke akuta fel:

  • Kran droppar eller rinner.
  • WC-spolningen fungerar inte.
  • Problem med ventilation.
  • Ugn eller spisplatta fungerar ej.
  • Trasig tvättmaskin.
  • Spricka i fönsterruta.

Gör din serviceanmälan